duminică, 13 ianuarie 2013

10 REGULI IN ACVARIU


10 REGULI IN ACVARIU PENTRU CARASI SANATOSI:

Mentinerea apei curate si potrivite pentru carasi este esentiala, printre altele. Acestii fac mai multa mizerie decat alte specii de pesti.

Primul sfat,nu se considera regula pentru ca este din propria mea experienta si consider ca este foarte importanta.

Desi carasii aurii sunt pesti de apa rece si ar rezista si la temperaturi mari (temperaturi intre 17-28), temperatura apei ideala pentru ei este intre 21-24 de grade celsius. Temperaturile mai mici, mentin mai multe bacterii NEBENEFICE (parazitii,etc), insa mentin si oxigenul apei mai mult. Temperaturi mai mari, nu mentin atat oxigen cat temperaturile mici, si pot aduce comportomentul de reproducere in acvariul, iar unii carasi sunt inca prea tineri ca sa reproduca, iar la comportamentul de reproducere(atunci cand masculul o alearga pe cea feminina, introducandu-si capul la burta ei in cele mai multe cazuri, poate produce stres pentru cea feminina.

1. ESENTIALELE pentru acvariul si caracteristicile lor:
- Filtrul de carbon, filtrul chimic, sau biologic, trebuie tinut aproape in permanenta aprins.
- Atunci cand cresc mai mari(6-8cm), oxigenarea corecta a apei este foarte importanta. Impreuna cu filtrul, trebuie sa avem si o pompa de aer cu furtun si o piatra de aer.
- Termostat: pentru a vedea temperatura apei
- Incalzitor pentru a mentine temperatura apei constanta.

2. Nu inghesui acvariul cu pesti. Densitatea recomandată la 1 cm de pești este 3 litrii de apă. Amintiți-vă că peștele va crește. Pentru dezvoltarea lor, trebuie calculele facute astfel:

__ CM(marimea pestelui aprx.)   x     3 =  __ L (nr. de litrii de apa ideal pentru pestele)

3. Intotdeauna, mai ales la schimbari de apa sau inainte de adăugarea unui pește nou in acvariu, verificati întotdeauna nivelurile de:
-Ammonium (ideal sa fie intre 0 - 16)
-Nitrite (0 - 25 mg/l)
-Nitrate (0 - 5 mg/l)
-Duritate de Carbon(KH) (0 - 10)
-PH  (6.5 - 7.5)
-Clor (0 - 0.5)

.4. Nu supraalimenta peștele. În cele mai multe cazuri, două alimentări pe zi este bine, pentru a oferi doar atât cât acestea pot mânca în 2-3 minute pentru a minimiza deșeurile, fiindca acestea resturi de mancare, cresc nivelul de ammonium, nitrite, nitrate si uneori KH-ul. Folosiți o hrană de bună calitate, cum ar fi fulgi sau legume proaspete fiarte(brocolli, mazare, morcovi), insa vom discuta in alt articol si despre ce mancaruri sunt sanatoase si acceptate de carasii aurii.

5. Reîmprospătarea apei în mod regulat. Pestii au nevoie si de atmosfera lor cu care sunt obisnuiti (apa veche), acestii pot avea soc atmosferic daca apa este schimbata rar, si atmosfera se schimba brusc. Din propia experienta, pot spune ca sunt 2 modalitati cele mai benefice:
- schimbare de 30% din apa de 2 ori pe saptamana.
- schimbare de 10% din apa de 4-5 ori pe saptamana.

6. Întotdeauna apa de la robinet are nevoie de condiționare pentru a face în condiții de siguranță (sunt solutii care se pun in apa la fiecare schimbare de apa (depindand de densitatea apei schimbata, se va decide si cata solutie se pune in apa)

7. Utilizați un vid/aspirator de pietris pentru a curăța pietrișii, acolo unde raman excretiile pestiilor, odata pe luna cel putin. Acest lucru ajută sa mentina apa limpede și sănătoasă.

8. Intotdeauna apa noua, care va intra la acvariu atunci cand se schimba apa, trebuie sa fie la aproximativ aceeasi temperatura cu apa veche din acvariu, altfel pestii risca sa raceasca, iar raceala poate fi fatala, pentru ca simptomele nu se vad asa clare ca la celelalte boli.

9. Este important întotdeauna ca peștele noii sa fie potrivite pentru acvariu, tiinand cont de specia lui. Nu se introduce pesti pradatori sau cei care inoata repede, fiindca vor manca toata mancarea si pot ajunge sa-i manance pe carasii aurii.

10. Găsiți un magazin bun acvatic, al cărui sfat aveți încredere, și ramaneti cu ei. Ei vor dezvolta o înțelegere a acvariu dvs., și să fie capabili să vă dea sprijin și consiliere. Pentru mai mult ajutor puteți întreba întotdeauna unul dintre expertii nostri.

13 comentarii:

  1. Salut..am o intrebare,,sunt incepator,nu ma pricep la pesti.am luat din iaz,unde erau pesti rosii frumosi ,,cativa pui de pesti,,nu stiu ce rasa este,,in iaz erau si albii si rosii,patati cu alb ,,negru.cred ca sunt carasi rosii,,dar nu stiu puii ce rasa este,sunt ca puii obisnuiti,,.

    RăspundețiȘtergere
  2. eu am o intrebare.am 3 carasi auri intrun bol normal.unul din ei care,,cred,,ca este o fetita a cam inceput sa stea deasupra apei pe o parte, are burta cam mare eu cred ca i-am dat prea multa mancare sau apa nu e buna,eu folosesc apa plata dorna, dar cred ca o sa incep sa ii pun apa de la robinet
    P.S: Sunt incepatoare
    imi e cam frica sa nu moara, se poate sa se intample tote astea din cauza ca trebuie sa faca pui?
    pt ca un alt peste o fugareste prin acvariu si o atinge pe burta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Probabil bolul este prea mic și pestii nu au loc unde sa înoate.
      Eu am 4 carasi voalati într-un acvariu de 100 de litrii.

      Ștergere
  3. Pot sa fin un carasel intr un bol de deta?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa nu faci gresala asta ...unu singur caras are nevoie de minim 50l apa ...

      Ștergere
  4. Si io am 5 carasi si am. Observat ca li se duce luciu din solzi

    RăspundețiȘtergere
  5. Bună Eu am pești auriu .Și am observat că le-a apărut niște pete roși la urechi și la coadă ce poate să aibă

    RăspundețiȘtergere
  6. Dupa cat timp se coloreaza puii de carasi

    RăspundețiȘtergere
  7. Sunt contraindicați carașii aurii pentru persoanele alergice???

    RăspundețiȘtergere
  8. Am 2 carasi roșii și au apărut pete negre pe unul din ei .care ar fi cauza.

    RăspundețiȘtergere